L'ús del mòbil a l'aula permet integrar la cultura i els interessos de l'alumnat en el procés d'aprenentatge, facilitant l'adquisició de coneixements i motivant.
Alguns dels usos que se'ls hi pot donar a l'aula són:
- Ús de la càmara de fotos per a realitzar tasques d'observació i descriminació d'elements específics.
- Ús de la càmara de vídeo per observar determinats processos o comportaments.
- El mòbil pot ajudar a entendre els codis que caracteritzen el llenguatge audiovisual.
- Ús de codis QR per obtenir informació i accés a determinats continguts.
- Visualitzar tasques de classe i descriure entorns d'aprenentatge.
- Geolocalització, cerca d'espais culturals, itineraris, rutes literaries...
- Realització de foros d'intercanvi d'informació, videoconferència o xats.
- Gravació de la veu: listenings, lectures col·lectives, podcasts.
- Ús del diccionari, la calculadora i el cronometre.
- Intercanvi d'arxius i visualització de materials multimèdia a través del What'sapp.
- Ús del twitter com a eina d'aprenentatge cooperatiu: microrelats, debats, intercanvi d'experiències...
- Ús del Google Docs per corregir col·lectivament un document o tasca.
- Ús de l'aplicació Polldaddy per elaborar preguntes de test que després es poden enviar mitjançant enllaços per correu electrònic als mòbils.
Informació extreta del bloc tictirití.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada